News

500 uczniów uczestniczyło w Akademii Mobilności ZIKiT

„Kraków prowadzi bezpłatne spotkania dla uczniów szkół podstawowych, pod nazwą Akademia Młodego Krakowianina. Ze względu na cele akcji jakimi są edukacja ekologiczna czy bezpieczne poruszenie się po mieście, lekcje organizowane są w różnych jednostkach miejskich.(…) Uczniowie przyjeżdżali do siedziby jednostki autobusem miejskim, dzięki uprzejmości firmy Mobilis. W trakcie jazdy autobusem poznawały najważniejsze zasady związane z podróżą w Komunikacji Miejskiej. Miały możliwość spotkania i rozmowy ze specjalnie zaproszonymi umundurowanymi kontrolerami biletów (firma Renoma). Zaraz po wejściu do autobusu dzieci otrzymywały bilety do skasowania, po zajęciu miejsc umundurowani kontrolerzy rozpoczynali rutynową „kontrolę biletów”. W trakcie „kontroli” wychodziły różne błędy związane np. z niewłaściwie skasowanym biletem. Dzieci zadawały pytania, a my staraliśmy się udzielić odpowiedzi.(…)” Cały artykuł na stronie zikit.krakow.pl

Od lipca bezpłatna komunikacja miejska dla uczniów z Gdańska

„Bezpłatne bilety zaczną obowiązywać  od 1 lipca 2018 r., więc uczniowie będą mogli w wakacje korzystać  z bezpłatnych przejazdów komunikacją miejską po Gdańsku.  Dzieci i młodzież do ukończenia szkoły średniej, w wieku od 4 do 24 lat, będą mogli korzystać z bezpłatnych przejazdów miejską komunikacją.

–  Korzystając z komunikacji miejskiej, uczmy od najmłodszych lat nasze dzieci, że miasto jest bezpieczną i przyjazną przestrzenią. Uczymy, że korzystanie z transportu publicznego to promowanie ekologicznego stylu życia oraz dbanie o środowisko. Dzięki temu możemy jeszcze lepiej troszczyć się o nasze miasto. Poprzez wprowadzenie bezpłatnej komunikacji wspieramy rodziny, a nasze dzieci wychowujemy na osoby samodzielne. Zachęcam do wyrobienia Karty Mieszkańca dla dzieci i młodzieży, aby mogły korzystać z przejazdów po Gdańsku – mówił Prezydent Paweł Adamowicz” Cały artykuł na stronie ztm.gda.pl

Zatrzymany poszukiwany, zarekwirowane narkotyki, zmniejszenie agresji: wspólne patrole policji i kontrolerów ZW Renoma z korzyścią dla poprawy bezpieczeństwa pasażerów

„Informacja o oblaniu jednego z kontrolerów ZW Renomy na przystanku tramwajowym w Brzeźnie substancją nieznanego pochodzenia podczas wykonywania przez niego obowiązków służbowych wstrząsnęła mieszkańcami Gdańska pod koniec czerwca zeszłego roku. To sprawiło, że od lata do grudnia zeszłego roku zespoły kontrolerów pracowały ze wsparciem policjantów z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku. Efekt? Nie tylko kilka zatrzymań, ale i zwiększenie poczucia bezpieczeństwa wśród pasażerów.” Cały artykuł na stronie ztm.gda.pl

„Uczeń bezpieczny na drodze” – ZIKiT edukuje!

„Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu prowadzi Akademię Mobilności ZIKiT, spotkania edukacyjne z uczniami, obejmujące takie zagadnienia jak: korzystanie ze środków komunikacji miejskiej oraz bezpieczne i samodzielne poruszanie się po mieście. Dziś (5 kwietnia br.) ZIKiT gościł uczniów z drugiej klasy Szkoły Podstawowej nr 50. Dzieci standardowo zostały odebrane z placówki szkolnej, dzięki uprzejmości firmy Mobilis. W trakcie jazdy autobusem do ZIKiT poznały najważniejsze zasady związane z podróżowaniem Komunikacją Miejską. Mogły porozmawiać ze specjalnie zaproszonymi, umundurowanymi kontrolerami biletów (firma Renoma). Nauczyły się jak odpowiednio zachowywać się w pojeździe oraz kasować bilet.” Cały artykuł na stronie zikit.krakow.pl

Wspólne patrole policji i kontrolerów w komunikacji dają dobre rezultaty

„Informacja o oblaniu jednego z kontrolerów ZW Renomy, na przystanku tramwajowym w Brzeźnie, substancją nieznanego pochodzenia podczas wykonywania przez niego obowiązków służbowych, wstrząsnęła mieszkańcami Gdańska pod koniec czerwca zeszłego roku. To sprawiło, że od lata do grudnia zeszłego roku zespoły kontrolerów pracowały ze wsparciem policjantów z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku. Efekt? Nie tylko kilka zatrzymań, ale i zwiększenie poczucia bezpieczeństwa wśród pasażerów.” Cały artykuł na stronie gdansk.pl

Reklamacje przez Internet

Już od 23 marca br. pasażerowie będą mogli złożyć reklamacje i skargi dotyczące wezwań do zapłaty, za pośrednictwem Internetu. Umożliwią to nowe przepisy, które niebawem wejdą w życie. Kraków, jako jedno z pierwszych miast w Polsce, jest już przygotowany, do składania reklamacji przez pasażerów w takiej formie. Został utworzony dedykowany adres e-mail: reklamacje.krakow@zwrenoma.pl. Cały artykuł na stronie zikit.krakow.pl